خرید صنایع دستی
نوشته شده توسط : keshavarz

صنایع دستی همیشه در ایران جایگاه ویژه‌ای داشته است. بسیاری از مردم قصد خرید صنایع دستی را از شهرهای معروف مانند اصفهان دارند. اگر بدانید که صنایع دستی حاصل ذوق و خلاقیت بانوان ایرانی هستید قطعا آن را میخرید. بسته به موقعیت جغرافیایی هر شهری، هنرهای دستی فروانی وجود دارد. این هنرها ناشی از ذهن خلاق مردمان، باورها و آداب و رسوم یک ملت است.

تعریف صنایع دستی

صنایع دستی یا کاردستی نوعی کار است که در آن لوازم تزئینی و کاربردی فقط با استفاده از دست یا ابزار مخصوصی ساخته می‌شود. این کلمه معمولاً به روش‌های سنتی ساخت کالا اشاره دارد. تسلط بر هر یک از اینها مهمترین معیار است. چنین چیزهایی اغلب از نظر فرهنگی یا مذهبی خارق العاده هستند. لوازمی که به تولید انبوه می‌رسند یا با ماشین آلات مختلف ساخته می‌شوند جز صنایع دستی محسوب نمیشوند. آنچه یک دسته از صنایع دستی را از کار دستی متمایز می‌کند، هدف از ساخت آن‌هاست. صنایع دستی ابزارهایی هستند که قرار است استفاده شوند و قدیمی، پوسیده شوند. آن‌ها چیزی بیش از یک دکوراسیون هستند. صنایع دستی به دلیل اینکه جزئی از ملزومات زندگی روزمره به شمار می‌روند، اغلب به عنوان کارهای فرهنگی و آیینی تلقی می‌شوند. در حالی که هنر و صنایع دستی بیشتر یک فعالیت سرگرم کننده و ارائه کامل یک تکنیک خلاقانه است. ۲۰ خرداد به دلیل اهمیت و ارزشی که دارد به عنوان روز جهانی صنایع دستی اعلام شده است و در ایران نیز سازمان میراث فرهنگی متولی این بخش (صنایع دستی) است. برخی از صنایع دستی معروف ایران عبارتند از: گلیم، فرش، گبه، قلم زنی، شیشه گری، خاتم کاری، میناکاری، سفالگری، چوب، خاتم کاری، ملیله دوزی و…است.

آثار طراحی و نقاشی سنتی

آثار به دست آمده از طرح‌ها و نقش‌های خیالی و طبیعی اساس طراحی سنتی، نقاشی، تذهیب، شعر، گل و مرغ و خیال‌انگیز (نقاشی قهوه خانه ای) است.





:: برچسب‌ها: خرید صنایع دستی ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: